بهترین گوشی از نظر باتری


امروزه تعداد زیادی از افراد با استفاده از گوشی‌های هوشمند به بسیاری از امور روزانه خود رسیدگی می‌کنند و از طرفی همه دوست ندارند زیاد برای خرید گوشی هزینه کنند. بنابراین بهترین گوشی از نظر باتری یکی از معیار های مهم در انتخاب و خرید گوشی می باشد.

رتبه بندی mAh یا میلی آمپر ساعت باتری گوشی وقتی خود به خود در نظر گرفته شود، آماری نسبتاً بی معنی است. عمر باتری در واقع یک مسئله بسیار پیچیده می باشد، با طیف گسترده ای از متغیرهای سخت افزاری و نرم افزاری که باعث افزایش و یا کاهش مصرف می شوند.

همیشه سعی کنید گوشی را انتخاب کنید که بهترین عمر باتری را داشته باشد و دیگر نیازی به نگرانی برای یافتن مکانی برای شارژ مجدد گوشی خود نخواهید داشت. ماندگاری باتری، همچنان مورد توجه قرار می گیرد. پرچمداران اخیر سامسونگ و شیائومی از باتری های بسیار بالای 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برند و نوید تلفن هایی را می دهند که با یک بار شارژ می توانند در تمام روز کار کنند. اما کدام دستگاه ها واقعاً می توانند با یک بار شارژ بهترین دوام باتری را ارائه دهند؟

در این مطلب می‌خواهیم به معرفی تعدادی از گوشی‌های محبوب بازار بپردازیم که از نظر باتری عملکرد مناسبی دارند. اگر معیار بهترین باتری گوشی برای شما زمان خرید مهم است پس تا انتها همراه خاص باکس باشید.  1. گوشی گلکسی M51 سامسونگ - Samsung Galaxy M51

گوشی گلکسیM51 سامسونگ که به تازگی معرفی شده است با داشتن یک باتری فوق‌العاده بزرگ 7000 میلی‌آمپری یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده از نظر باتری است. این گوشی از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند و در مدت 115 دقیقه ظرفیت آن از صفر تا 100 درصد پر خواهد‌ شد که برای چنین باتری بزرگی یک آمار عالی است.

سامسونگ برای این گوشی یک نمایشگر سوپر‌امولد 6.7 اینچی با دقت فول‌اچ‌دی انتخاب کرده است و مدیریت بخش نرم‌افزاری به عهده سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 قرار دارد. چیپست اسنپ‌دراگون 730G، پردازنده هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی آدرنو 618، دوربین چهارگانه با حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی و قابلیت فیلمبرداری 4K ، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی، حافظه 128 گیگابایت و رم 6 یا 8 گیگابایتی جزو مشخصات سخت‌افزاری گوشی جدید گلکسی M51 سامسونگ هستند.


2. گوشی گلکسی M31 سامسونگ - Samsung Galaxy M31

گوشی گلکسی M31 در سال 2020 به بازار عرضه شده است. این گوشی با داشتن باتری 6000 میلی‌آمپری و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی یکی بهترین گوشی های میان رده از نظر باتری است. برای شارژ کامل این باتری بزرگ باید 2.5 ساعت صبر کنید.

گرچه، شاید از نظر برخی کاربران این مدت زمان برای شارژ باتری گوشی زیاد باشد اما طبق تست‌های انجام شده شارژ باتری M31 می‌تواند حدود 1.5روز با استفاده متوسط دوام آورد که برای یک میان‌رده اقتصادی آمار بسیار خوبی است. این گوشی با وجود قیمت ارزان ویژگی‌های ممتاز دیگری نیز دارد.

نمایشگر میان‌رده سامسونگ از نوع سوپر‌امولد و 64 اینچی است و دقت خوبی در وضوح رنگ‌ها و شدت نور دارد. روی پنل پشتی این گوشی 4 دوربین دیده می‌شود که حسگر اصلی آن‌ها 64 مگاپیکسلی است که با پشتیبانی از فناوری ترکیب پیکسل تصاویری با دقت 16 مگاپیکسل و دامنه دینامیک بالا تولید می‌کند. دوربین سلفی این محصول سامسونگ 32 مگاپیکسلی است. 

به طور کلی تصاویری که توسط این دستگاه در هوای آفتابی و نور کم یا شب گرفته می‌شوند، نسبت به قیمت ارزان آن کیفیت خوبی دارند. داشتن چیپست اگزینوس 9611، سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI Core 2.0 روان، پشتیبانی از فیلمبرداری با کیفیت 4k، رم 6 گیگابایتی و حافظه 64 یا 128 گیگابایتی و پردازنده گرافیکی مناسب Mali-G72 MP3 همگی از آن دسته ویژگی‌های خوبی هستند که می‌توانید از یک گوشی با این قیمت انتظار داشته باشید.


3. گوشی می نوت 10 شیائومی - Xiaomi Mi Note 10

می نوت 10 شیائومی در سال 2019 به بازار عرضه شده است و یکی دیگر از بهترین گوشی های میان رده از نظر باتری است که خرید آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این گوشی با ظرفیت باتری 5260 میلی‌آمپری و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی جزو دستگاه‌های قدرتمند از لحاظ دوام باتری محسوب می‌شود. برای پر شدن ظرفیت باتری شیائومی نوت 10 از 0 تا 100 درصد، فقط 65 دقیقه زمان لازم است و با استفاده‌های سنگین از گوشی شارژ آن تا یک روز کاملا تخلیه نمی‌شود و می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

علاوه بر باتری، گوشی می نوت 10 چینی ویژگی‌های بسیار خوب دیگری نیز دارد که در ادامه به طور مختصر معرفی می‌کنیم. صفحه نمایش 6.47 اینچی این گوشی از جنس امولد با دقت فول‌اچ‎‌دی است و روی آن را شیشه محافظ گوریلا گلس 5 برای جلوگیری از خراش و افزایش استحکام پوشانده است.

سیستم عامل و رابط کاربری روان گوشی به ترتیب اندروید 9 و MUI 11 هستند. چیپست اسنپ‌دراگون 730G، پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای، حافظه داخلی و رم به ترتیب 128 و 6 گیگابایتی و پردازنده گرافیکی آدرنو 618 جزو مشخصات سخت‌افزاری این گوشی هستند. بدون شک شاخص‌ترین ویژگی گوشی شیائومی می نوت 10 دوربین آن است. روی پنل پشتی این گوشی 5 دوربین دیده می‌شوند که بهترین آن‌ها اولین دوربین 108 مگاپیکسلی دنیا است که با آن می‌توانید تصاویری با رنگ‌ها و جزئیات دقیق در هوای آفتابی و حتی شب بگیرید.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است و مثل دوربین اصلی کیفیت خوبی دارد. داشتن باتری با‌دوام و دوربین فوق‌العاده ارزش خرید این گوشی را به عنوان یکی از بهترین گوشی های میان رده از نظر باتری بالا می‌برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد