هدفون، هندزفری، هدست و یا ایرفون، مسئله این است!


این روزها به هر سویی که نگاه می کنیم کسانی را می بینیم که  یا در حال مکالمه با هندزفری موبایل می باشند و یا در حال گوش کردن به موسیقی با هدفون مسیری را سوار بر دوچرخه یا در حال پیاده روی و قدم زدن و یا دویدن طی می کنند و البته خودتان نیز بدون شک از این وسیله برای اهداف مختلف استفاده می کنید. بنابراین متوجه کاربرد و نفوذ عمیق این وسیله در محیط پیرامون خود هستید. جالب است بدانید یک هدفون معقول و کاربردی ممکن است تا 20 میلیون تومان قیمت داشته باشد، بماند که در دنیای امروز انواع لوکس هر وسیله ای تولید می شود و هدفون نیز از این مسئله مستثنی نمی باشد. به عنوان مثال هدفون Focal Utopia تولید شرکت Tournaire قیمتی حدود 400 میلیون در زمان نوشتن این مقاله دارد. اما سوال مورد بحث که در طی این مقاله می خواهیم پاسخش را پیدا کنیم این است که در نهایت بکار بردن کدام اسم درست است؟ هدفون، هندزفری، هدست و یا ایرفون؟


به صورت کلی به هر وسیله ای که  صدا را از فرستنده دریافت کرده و بدون پخش کردن در محیط، توسط ایرکاپ هایش به صورت مستقیم به گوش می رساند، هدفون می گویند. اما با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه همچون زمینه های مختلف تکنولوژی و توسعه ی گجت های مختلف، استفاده از نام هدفون برای خیلی از ابزارهای شنیداری انتخاب مناسبی نمی باشد. از این رو در ادامه به بررسی جزئی گجت های شنیداری خواهیم پرداخت تا ببینیم در دنیای تکنولوژی از چه اسمی برای کدامیک استفاده می کنند.

  ادامه مطلب ...

چگونه سیگنال وای فای قویتری را در اندروید داشته باشیم؟


شاید به تازگی متوجه شده باشید که به هنگام اتصال به یک شبکه وای فای خانگی ، تلفن هوشمند شما نسبت به قبل باتری بیشتری مصرف کرده یا اینکه به شبکه متصل شده اید اما سرعت اینترنت شما پایین می باشد. اگر با این چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید احتمالا به یک شبکه وای فای ضعیف متصل شده اید. این مشکلات می توانند علل متفاوتی داشته باشند، از خانه هایی با دیوار های قطور گرفته تا فاصله زیاد مودم تا شما همگی می توانند یک تجربه بد را برای شما رقم زده و شما را کلافه کنند. با ما همراه باشید تا سیگنال وای فای قوی تری داشته باشید.

  ادامه مطلب ...

خواص سنگ ها از نظر اسلام


سنگ های قیمتی، برش خورده و صیقل شده که عمدتاً به عنوان بیانیه ای در حلقه ها و در انگشتر مردانه استفاده می شوند (به خصوص در جامعه شیعه). این انگشترها نه تنها به عنوان یک باور فرهنگی بلکه به عنوان سمبل معنویت پوشیده می شوند. گفته می شود که این یک "سنت" است (یکی از اعمال پیامبر اسلام محمد صلی الله علیه و آله و سلم)  هم برای زن و هم برای مرد که انگشتر در دست کنند.


مفهوم انگشترهای حاوی گوهرهای قیمتی این سوال را ایجاد می کند که چرا به پوشیدن آن توصیه می شود؟ به همین دلیل می خواهیم خصوصیات عمیق و معنوی سنگ های قیمتی را بررسی کنیم. ممکن است تاکنون به صورت جزئی از خواص آن ها چیزی شنیده باشید اما به صورت دقیق به بررسی خواص سنگ ها نپرداخته باشید پس با ما همراه باشید.


'' قشنگ، گرانبها، یک زیبایی کلاسیک'' کلماتی هستند که اکثر ما وقتی به یک سنگ قیمتی نگاه می کنیم که در رکاب نقره ای قرار گرفته است، گاهی بر روی رکاب یا خود نگین کلمات اسلامی و اسامی اعضای اهل بیت حک شده. آیا محو تماشای این جواهرات نمی شوید؟

  ادامه مطلب ...

راهنمای خرید پاور بانک

ما در مقاله راهنمای خرید پاور بانک سعی میکنیم به 20 مورد از مهمترین نکته هایی که باید قبل از خرید یک پاوربانک خوب در نظر بگیرید اشاره کرده و آنها را با هم بررسی کنیم.

پاوربانک یکی از وسایل الکترونیکی پر کاربردی است که طی چند سال اخیر استفاده از آن مرسوم شده و به نوعی یکی از ملزومات کاربرانی است که از تمام شدن شارژ تلفن همراهشان ناراضی یا نگران هستند. با اینکه دیوایس های الکترونیکی مثل تلفن همراه و لپ تاپ و دوربین در زمینه باتری و ظرفیت نگهداری آن پیشرفت های شایانی کرده اند اما هنوز هم به نقطه کمال و جایگاهی نرسیده ایم که پاور بانک ها نقششان کمرنگ شود و این نیاز بین کاربران به شدت احساس میشود.

پاور بانک ها در ابعاد و ظرفیت های مختلفی تولید میشوند. پاوربانک هایی با گارانتی یا بدون آن پاوربانک هایی با امکانات خاص مثل شارژ خورشیدی و یا پاوربانک هایی که دارای تکنولوژی شارژ سریع هستند.  ادامه مطلب ...

Xiaomi Mi Band 5 در تاریخ ۱۱ ژوئن با کنترل از راه دور دوربین ارائه می شود.


شرکت شیائومی تایید کرده است که Mi band 5 در تاریخ ۱۱ ژوئن رونمایی خواهد شد. شایعه شده است که این دستبند هوشمند قابلیت کنترل از راه دور دوربین گوشی های شیائومی  را خواهد داشت و شما می توانید به عنوان کنترل شاتر از ان استفاده کنید. همچنین یک حسگر اکسیژن خون جدید، پشتیبانی از الکسا و NFC کا در خارج از چین کار می کند نیز به ویژگی های می بند ۵ شیائومی اضافه شده است.


علاوه بر این، Xiaomi Mi Band 5 قادر خواهد بود پنج حالت جدید ورزشی را دنبال کند: یوگا، دستگاه elliptical، دستگاه قایقرانی، دوچرخه ثابت و پرش طناب.