معرفی گوشی سامسونگ a50 یکه تاز این روز های بازار ایران

خوش فروش ترین گوشی تا مبلغ 4 میلیون تومان بی شک سامسونگ A50 است . امروز شما رو با این فرزند جدید خانواده گلکسی آشنا میکنیم.

گوشی a50 سامسونگ یکی از پرفروش‌ترین و خوش‌قیمت‌ترین میان‌رده‌های موجود در بازار است. سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده تلفن همراه در جهان، حضوری جدی و قدرتمند در تمامی رده های بازار دارد. از گوشی‌های ارزان قیمت تا پرچمداران همه و همه در سبد محصولات پیشنهادی سامسونگ برای مشتریان قرار دارد. گوشی های سری A به عنوان میان رده های لوکس از سامسونگ، محبوبیت فراوانی در جهان به خصوص در ایران دارند. از ابتدای سال 2019 سامسونگ در سبک نام گذاری گوشی های خود تغییراتی را ایجاد کرد که ماحصل آن، اضافه شدن یک رقم جدید به گوشی های سری A بود. از این رو گوشی گلکسی A50 نقش مدل لوکس خانواده A در سال جدید را ایفا خواهد کرد.


گوشی سامسونگ Galaxy A50 طراحی مدرن و به‌روزی دارد. با وجود مقاومت طولانی مدت سامسونگ بر دوری از صفحه نمایش‌های ناچ، از ابتدای سال 2019 این شرکت بالاخره به این بازی تن داد و گوشی‌های خود را با مدرن‌ترین طراحی‌های روز همگام نمود. A50 علاوه بر طراحی ناچ و صفحه نمایش کم‌حاشیه، از جدیدترین تکنولوژی‌های روز نظیر سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش هم استفاده کرده است. گلکسی A50 سامسونگ ظاهر بسیار زیبایی دارد. بدنه‌‍ پشتی این گوشی باوجود اینکه از جنس پلاستیک است، اما بازپخش نور زیبایی دارد. چینش خطی دوربین سه‌گانه این گوشی موبایل نیز در پشت دستگاه به زیبایی آن افزوده است. وزن 166 گرمی سامسونگ A50 نیز با وجود ابعاد نسبتاً بزرگ آن، از دیگر نقاط قوت آن محسوب می‌گردد. 


Samsung Galaxy A50 مجهز به صفحه نمایشی 6.4 اینچی است که از پنل Super AMOLED بهره می‌برد. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 1080×2340 پیکسلی است که با توجه به حاشیه های بسیار کم آن، به طور دقیق 84.9 درصد از نمای کل دستگاه را پوشش داده است. همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، سامسونگ بعد از مدت‌ها مقاومت در برابر صفحه نمایش‌های ناچ، بالاخره به این فناوری تن داد که در گوشی A50 سامسونگ نیز آن را مشاهده می‌کنیم. بریدگی کوچکی در بالای صفحه نمایش این دستگاه در نظر گرفته شده که فقط دوربین جلوی گوشی در آن قرار گرفته است. سامسونگ با استفاده از لایه محافظ گوریلا گلس 3، صفحه نمایش گوشی گلکسی A50 را تا حد زیادی در برابر ضربات و خط و خش ایمن ساخته است. صفحه نمایش گوشی A50 تراکم 403 پیکسل در هر اینچ را دارد که تراکم بالایی در بین گوشی‌های هوشمند هم‌رده محسوب می‌شود. اما فارغ از این اعداد و ارقام، صفحه نمایش گوشی A50 در عمل نیز کیفیت قابل قبولی دارد که تا با آن رو به رو نشوید به آن پی نخواهید برد. 



در پشت این تلفن هوشمند دوربین اصلی سه گانه به صورت عمودی قرار گرفته‌اند و فلاش LED نیز در کنار آن‌ها به چشم می‌خورد.

روی لبه پایینی این گوشی، جک 3.5 میلی متری هدفون در کنار پورت USB Type-C و اسپیکر تک‌گانه به چشم می‌خورد. کلیدهای پاور و تنظیم حجم صدا روی لبه سمت راست و درگاه سیمکارت نیز در سمت مقابل قرار دارد. اما نکته جالب و قابل توجه در این گوشی که نظر هر کاربری را به خود جلب می کند استفاده از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر می‌باشد.همچنین خوب است بدانید که A50 اولین دستگاه از گوشی‌های سامسونگ در این رده قیمتی است که به چنین سنسور اثر انگشتی مجهز شده است.

ضخامت این گوشی 7.7 میلی متر است. بلندی نسبتاً زیادی داشته در نتیجه برای دسترسی به دکمه پاور و دکمه های تنظیم صدا کمی دست کشیده می شود و بادر نظر گرفتن  ضخامت زیاد و وزن بالای این گوشی ظاهرا برای کار کردن با یک دست زیاد مطلوب و خوش دست نیست.البته اگر طرفدار گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ هستید قطعا داشتن یک گوشی با ضفحه نمایش بزرگ و باکیفیت ارزش نادیده گرفتن کاربری با یک دست را دارد.

پنل جلوی گوشی هم با شیشه گوریلاگلس 5 پوشیده شده که مقاومت بسیاری خوبی به آن بخشیده است.تنوع رنگبندی هم شامل مشکی، سفید، آبی و قرمز مرجانی است، که به همراه طراحی به کار گرفته شده و مواد با کیفیت جلوه بسیار زیبایی خوبی را برای گلکسی a50  به ارمغان آورده است.


دوربین

بدون شک یکی از نکات برجسته و مثبت این گوشی دوربین فوق العاده بی نظیر آن است که در بین گوشی های هم قیمت و هم رده خودش از قابلیت های بهتری برخوردار است. گلکسی A50 از ماژول دوربین سه‌گانه بهره می برد که امکانات زیادی را به دنبال دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید به ثبت پرتره‌های حرفه‌ای بپردازید که در این رنج قیمتی بسیار خوب تلقی می‌شوند. این دوربین ها سنسورهای ۲۵، ۸ و ۵ مگاپیکسلی را شامل میشوند که لنز 25 مگاپیکسلی اصلی با دیافراگم f/1.7، حسگر ۸ مگاپیکسلی این دوربین عکس‌هایی با رزولوشن ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ را برای کاربر ثبت میکند. دوربین سوم و ۵ مگاپیکسلی گلکسی A50 تنها برای ثبت عمق و کمک به ایجاد جلوه بوکه استفاده می‌شود و امکان عکاسی با آن وجود ندارد. یکی از دوربین‌ها به دریچه دیافراگم بازی مجهز شده و از این رو حتی در شرایط نوری ضعیف نیز عکس‌هایی پرنور ثبت خواهید کرد. سنسور ۸ مگاپیکسلی از نوع واید بوده و در نتیجه عکاسی از مناظر و افق شهرها ممکن شده است. فلاش LED این اجازه را به شما می‌دهد تا در هنگام شب نیز عکس‌های زیبایی بگیرید. سنسور عمق در اینجا از پرتره های Live Focus پشتیبانی کرده و لنز اولترا واید زاویه دید 123 درجه ای را ارائه می دهد.



پیکربندی و باتری سامسونگ Galaxy A50

بخش سخت افزاری Galaxy A50 را تراشه اگزینوس 9610 تشکیل می دهد که پردازنده هشت هسته ای آن را همراهی می کنند. برای پردازش داده های گرافیکی این محصول پردازنده گرفیکی Mali-G72 MP3 به کار گرفته شده است و رم 4 گیگابایتی به راحتی از پس کارهای روزمره شما باگوشی بر خواهد آمد.

گوشی سامسونگ  Galaxy A50 مجهز به باتری 4000 میلی آمپری می باشد که انتظار می رود یک روز را به راحتی دوام بیاورد.

حافظه داخلی و اتصالات

حافظه داخلی پیش فرض گلکسی ای 50 برابر با 128 گیگابایت می باشد که می توان آن را از طریق مموری کارت 512 گیگابایتی ارتقاء داد. از فناوری اتصالات این محصول می توان به وای فای، هات اسپات،GPS و… اشاره کرد.